Tävlingen igår

Hej! 

Igår debuterade jag FEI inledande, den svåraste klassen jag någonsin ridit.

Benny var glad och taggade upp sig rejält när vi gick med honom i början men sen lugnade han sig på framridningen och inne på banan. 

I programmet fick vi nån småmiss här och där och så tappade han bjudningen i skolorna så vän fick lite klagomål på taktmissar då och då. Galoppdelen var som vanligt väldigt fin och han lyckades samla på sig en hel del 6:or och 7:or. Tyvärr så blandades dom med 4:or och 5:or i de små missarna. Slutbetyget blev 57% i min FEI debut så jag är absolut nöjd! Jag kan dessutom inte träna nått med Benny eftersom att han lätt blir ansträngd i knäna så vi rider nästan aldrig honom. Sist jag red var ett joggingpass i tisdags så vi dammar mest av honom och åker på tävling. Hade jag kunnat träna och slipat på detaljer så hade det blivit bättre, absolut. 
Benny var väldigt glad hela programmet. Det var längesen han gick ett så högt program på lång bana så man såg att han uppskattade det. Inte är han redo att bli pensionär än på ett tag!

Något vi däremot blev lite besvikna över var att min lagkamrat var jättemissnöjd efter sin ritt och hon presterade långt under vad hon brukar göra och ändå fick hon högre än vad jag fick, så hon tyckte att det var väldigt konstigt. Men det var ju självklart bara bra för laget så.

Häftigt att ha ridit i eliten, även fast vi inte blev placerade! 😊 
#1 - - Daisy:

Grattis😉❤️❤️🎉🎉