Ridläger Dag 1 & 2

Hej allihopa! Igår eftermiddag kom Becca och hon ska stanna ända tills på torsdag så detta kommer att bli så kul!! Jag tänkte döpa dessa inlägg till "Ridläger" eftersom att det nästan blir lite som ett ridläger när hon är här, hela 5 dagar. Så detta inlägg får heta Ridläger Dag 1 och 2 eftersom att jag inte bloggade nått igår. 

Igår kom Becca vid 3-4 tiden. Då var alla stallsysslor (Mockning, sopa, städa osv) gjorda men jag hade sparat ridningen tills hon kom. Den enda hästen som skulle ridas igår var Trusse och han skulle jobba lite dressyr. Jag red första halvan av passet och Becca red andra halvan samt skrittade av en sväng på grusvägen. Vi brukar skritta fram och skritta av på hårt underlag för att variera oss. Trusse skötte sig bra och det var även kul för Becca att testa honom. Hon red honom jättefint och i slutet så hittade hon verkligen knapparna. På kvällen tog vi kvällspasset med insläpp, utfodring och så, gick även en sväng med Nelson som tränade dagen innan (inlägg om det senare). Vi var vakna ganska sent på kvällen och hade superkul så vi somnade kanske halv 1 typ.. 😅 

Idag så vaknade vi vid 8 för att Larmet ringde. Jag vaknade direkt men det tog en stund att få upp Becca ur sängen haha. Men så fort hon vaknade så fodrade vi och släppte ut alla utom Nelle och Trusse. Vid 10 bar det av mot Lina Dolk för programridning med dessa två. Nelson gick Lätt B2 på 65,6% och det var första gången jag red honom på lång bana så jag är jättenöjd. Fick många bra tips av domaren Gunilla Åkerman.

 Truls däremot var lite spänd då det var ett sto på samma bana så han fick lite strul i galoppen som drog ner till 2:or.. Slutade på 58% i Lätt C1. Dock så var det en annan sak som var superbra och det var att han hittade sina bakben något super så jag är väldigt nöjd med honom ändå. Väldigt tyst idag också och inget skrik och gap.

Väl hemma så skulle de två sista motioneras. Jag tog Vicke och Becca fick pröva på Benny. Vicke håller ju på att sättas igång efter sin långvila så vi tog det relativt lungt. Han gick emot lite i början men slappnade av fint efter en stunds trilskande. Joggade honom i en ganska låg form. Benny och Becca då? Benny är rätt svår i början innan man lärt sig rida honom men jag tyckte att hon gjorde det riktigt bra! Han var super i skritten och fin i galoppen, hon fick dock inte riktigt till det i traven men det är ju också den gångart som är svårast på honom så jag tycker att hon var superduktig 💕Hon gjorde lite galoppombyten och så ❤ 

Så ja, det var det. Sorry för långt inlägg, ska försöka att blogga varje dag nu så att det inte blir så långt 🙈