TÄVLINGSRESULTAT+BILDER

I söndags (igår) tävlade jag tre ponnyer, som ni vet, och det blev en väldigt lyckad dag!
 
Trusse vann sin allra första dressyrstart, vilket var väldigt oväntat och inte alls planerat. Han skötte sig utmärkt för att vara 4årig hingst på sin första tävling. Vi fick 60% och vann Lätt C.1 bland B-ponnyerna med 2% marginal till den andraplacerade. Supernöjd över Trusse och han presterade långt över förväntat. Fick även fina lovord från domaren om att detta var en ponny för framtiden och att han kommer att ha massor mer att ge när han blir äldre och mer van. Alltid superkul att få höra, och ungponny-SM känns allt mer rimligt för Trusses del. Hans protokoll var en blandning mellan 6:or och 7:or och två treor då han inte riktigt hade psyke till att stå still i halten då det fanns så mycket spännande att titta på hehe... men när vi jobbat bort de där treorna och får sexor istället så har vi 64% och ett SM-kval.
 
Näst ut var Vicke som gjorde en grym framridning! Dock lite seg, men stadig form och helt underbara galoppfattningar! Jag och Vicke passar egentligen inte så bra ihop, jag är inte ett stort fan till den typen av ponny direkt, så jag tycker kanske inte att det är sådär superkul utan jag brukar ha ganska svårt för att rida Vicke så detta var ett enormt framsteg för både mig och Vicke och plötsligt kändes det lite roligare med honom. Eftersom att Vicke är mammas ponny så är det mest hon som tränar honom, och vår plan är att hon ska träna honom så att han blir fin och lätt att rida och så tävlar jag honom då och då. Väl inne på banan sen så va han lite ostadig, ibland "vanlig" form och ibland slog han sig fri nedåt, men även det är ett framsteg! Att han går ur form nedåt istället för uppåt och spänna underhalsen som han alltid gjort tidigare, nu jobbar vi på att han ska komma ner med huvudet istället för  att dra upp det när det blir jobbigt. Han var lite seg även inne på banan, och så var det väldigt varmt så han blev lite trött och orkade inte riktigt kämpa hela vägen. Han fick i alla fall 60% han med, dock räckte det inte till placering, men för Vicke själv var gårdagen en seger! Så många framsteg på en tävling. Superkul!
 
 
Sist ut var lille Gin som fick börja sin tävlingsdag med ett ärevarv. Trusse hade redan gjort sin prestation och vi tyckte inte att det var någon idé att hålla honom kvar på tävlingsplatsen längre än nödvändigt så han fick åka hem då hans ägare körde honom både dit och hem. Så istället fick Gin ta emot hans pris som var ett vitt schabrak från Hööks, rosett, plakett och en fin bukett. Efter ärevarvet red jag runt lite i collecting ring, då jag ridit fram innan. På tal om framridning så var den jättefin. Gin var stadig i formen och jag kände att jag hade bra koll på armar och ben. I collecting ring skrittade jag mest eftersom att jag inte såg någon anledning i att bara rida runt på måfå eftersom att han skött sig så bra på framridningen. Inne på banan så började vi med en liten miss. Vinglig uppridning med seg igångsättning efter halt-hälsning. Det drog ner till en 5,5 vilket  egentligen inte är acceptabelt för mig och Gin på Lätt B-nivå... Resten flöt på bra utan missar, en stadig runda med väldigt fint galopp-program. Det ledde till 67% och SEGER med hela 4% marginal till tvåan. Gin fick sig ett ärevarv  till. Denna gång fick vi ett marinblått schabrak från Gold Medal med klassens sponsors logga, en tävlingsmapp från Agria (Rekommenderas starkt!! Har den till alla mina hästars papper och pass och är supernöjd), rosett, plakett och bukett.
 
 
Är grymt nöjd med alla tre, och med mig själv. Men jag rider alltid bäst med många ponnyer med på tävlingen! 2 vinster av 3 möjliga är inte dåligt! Och Gin gjorde ytterligare framsteg med att få tillbaks tävlingsgnistan: han showade loss på ärevarvet och var mycket mjukare och inte alls lika spänd som sist. Här får ni lite fina bilder som duktiga Linnea Philipsson tagit.
 
Älskar denna bild så innerligt mycket!! Fina fina Trusse.
Och denna busblick alltså... Så gullig

Fina Gin som börjar hitta gnistan igen.
Fråga inte ens vad jag gör med armarna, och mitt face behöver vi inte heller kommentera... Titta bara på den fina ponnyn helt enkelt!!
Prisdags! Till vänster i bild (Med ryggen emot) har vi domare Anneli Swärdh.

Äntligen får man springa iväg!
 

Så fina rosetter! Härligt med stora och rejäla, inget smått och pluttigt här inte.
En liten klapp är man värd <3
 
 
 
 
 
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Söta :D

Svar: Tack så mycket! 😁
Nora Lund