SENASTE NYTT!

Hej! Är tillbaka igen efter en så kallad tidsbristpaus utan blogging, eller jag har bloggat men inte publicerat det för det tar otroligt lång tid att skriva detta önskeinlägg. Det är på väg och kommer att komma upp så fort som möjligt. Det har hänt en hel del på denna vecka och jag tänkte dra igenom det nu så att ni är tillbaks på banan igen.
 
I lördags (14e) var jag och tävlade och då lade jag upp en bild på Prinsen. Det gick bra och det vi tränat på fungerade bra, tyvärr  inga kvalprocent men vi är nöjda ändå.
 
I söndags (15e) var Vicke på klubbtävling på Smedstorp och vi red igenom LC:1 2015 för Gunilla Åkerman. Vicke lyckades skrapa ihop hela 70,185% och vi är supernöjda.
 
Sen malde veckan på med träningar och hemmaridning som vanligt.
 
I fredags hade jag studiedag och då hängde Michelle med mig hem. Vi red dressyr med Gin och Vicke, tricktränade och gjorde lite horsemanship med Gin, och gick promenad med Benny och Trusse.
 
På lördagen åkte jag iväg på Division 1 uttagning på Bullersta. Vi skulle rida upp Lagtävlansprogrammet för Pia Fälth och Benny gick på 66% som jag själv känner att vi (jag) inte alls förtjänade. Jag var otroligt ofokuserad och stressig, och är väldigt arg på mig själv för det. Men vi fick ialla fall en plats i laget till första omgången, jag kan tyvärr inte delta vid andra omgången för då har Gin tävling, men vi får se hur det blir inför finalen.
 
I söndags tävlade jag med Vicke i Väderstad. Första rundan var bra och vi tyckte att det var väldigt snålt och orättvist bedömt, vi hade hoppats på högre. Men det går ju inte att kontrollera domaren så det är bara att bryta ihop och komma igen. Andra rundan (lätt b1) var katastrofal. Helt oacceptabel ritt, endast mitt fel. Nu j''lar ligger vi i hårdträning med sitsen och mina förbannade armar som är lite överallt just nu, det är även min hjärna som spökar och förstör. ALDRIG MER vill jag ha detta. Nu är det skärpning så det heter duga för mig.
 
På em/kvällen igår kom Trusses ägare till oss och vi pratade igenom utrustning osv och allt som rör ridprovet som är i helgen (där jag ska rida Trusse) och de tränade på att visa honom för hand så nu är allt under kontroll och vi har ordentligt med koll på allt.
 
Idag ska hästarna endast promenera och sen få gå in tidigt, äckelväder ute. Imorgon blir det träning med Gin.