Nyårsplaner och det här med raketer

Imorgon så kommer förmiddagen rulla på som vanligt med de vanliga stallrutinerna. Mamma skulle ta morgonfodringen så sköter jag förmidagssysslorna enligt schemat så fort jag ätit dagens viktigaste mål: Frukosten! 

Två hästar ska ridas också, Nelson ska jag rida ut på och Vicke ska jag rida ett lättare dressyrpass på. 

Runt 15:00-15:30 så kommer en kompis till mig och vi ska fira nyår ihop. Mina föräldrar har bjudit hit några familjer som brukar umgås ihop och detta gäng brukar turas om att bjuda hem varann på midsommar , valborg och nyår och nu var det vår tur. Alla dessa familjer har barn som går i mina bröders skola så de hade massa kompisar bjudna men jag hade inte en enda så jag bjöd hit en utomstående kompis. Så allt i stallet ska vara klart när hon kommer.

Vi kommer självklart inte skjuta några raketer i respekt för djuren. Vi bor på en gård med 5 hästar, 2 hundar, 6 katter, 6 kaniner, 3 ankor, 7 höns, 1 sköldpadda och fiskar. Dessutom mitt i skogen, som är full av vilda djur. Känns inte särskilt aktuellt att smälla raketer för nöjes skull när det är djuren som får lida för det. Onödig stress och oro för alla djur. Dessutom är jag så otroligt rädd om mina ponnyer att jag aldrig för mitt liv skulle riskera skador på de för att få se ett ljusspel på himlen i 10 minuter. Skaderisken är för hög. Hoppas att ni också väljer djurens sida.

Vi har pga detta därför valt att i år endast skicka upp en svävande lykta att lysa på himlen, gör det ni med! Se bara till att den är nedbrytbar och utan ståltråd så att djur slipper skada sig när den landar. 

#alltidpådjurenssida