Handsome Herbie

I torsdags var jag och mamma på Trolldal för att rida Herbie. Han var jättesöt, så jag tyckte om honom från början. Emmy, som är ridlärare på Trolldal och också Bennys ägare, hjälpte mig med ridningen. I början gick det sådär men efter att jag börjat känna av honom lite så blev han riktigt fin och hade lite gång. I alla fall så är det ju Lätt A:1 vi ska rida så vi red rörelserna därifrån. Travökning och förvänd galopp gick jättebra, skänkelvikning tyckte han var svårare och när jag bad honom rygga fick en en chock tror jag haha. Han är (vad dem vet) aldrig ens sett ett dressyrstaket och rörelserna är ju inte top notch men han får väl charma domarna med söthet :) Han har inte gjort några rörelser (knappt) sen han flyttade dit för 5 år sen och dem vet ju inte vadd han gjort tidigare eller så. Jag ska hursomhelat tillbaks dit idag och bada honom, fläta svansen och så, men framför allt ska jag rida honom igen. Jag tänkte rida igenom programmet, det är storhästtävlingar där idag, och ponny imorgon, så om jag har tur kan jag rida inne på tävlingsbanan, storhästarna slutar 6. Men ja, vi får se! Tack Emmy för hjälpen!
Bild och dagens rapport om Herbie kommer ikväll :)