Tävling

Hej, förlåt att jag inte bloggat på några dagar.. Har haft en liten bloggpaus. I alla fall, idag så var jag och tävlade. En klubbtävling på klubben var det. Jag red Lätt A:1 & Lagtävlansprogram för ponnyallsvenskan med Gin och Lätt C:2 med Cimbus. I Lätt A:1 ska man ju fatta höger galopp och sedan en 10m volt vid E och där fattade Gin vänster. Så hela volten och allt blev i förvänd och sedan när jag skulle vända till förvänd blev det ju rätt galopp. Gin har så mjuk förvänd så jag kände inte att han hade vänster galopp. Så det blev 1:or på hela den galoppdelen.. Men för övrigt var han fin. Galoppen drog ju ner på poängen så det blev bara 55% i den klassen. I lagtävlansprogrammet reed jag fel 1 gång och Gin var liite för hög men det blev 60%. Cimbus var riktigt pigg (för att vara Cimbus) och han sprang hem 65%, vinst! :) 3:e gången jag sitter på hästen! Så det var en sådär dag för min och Gins del och en bra dag för Cimbus och min del.