Ridningen idag.

Hej!
Idag var jag och mamma i ridhuset med Gin och Vicke. Mamma red Vicke och jag Gin, fast jag red Vicke lite på slutet. Gin var jättefin i början, han hade bra takt i traven (Lättridning) och vi kom till ridning snabbt. Han lyssnade bra på mig och det gick bra att böja, flytta och ställa. Han var även fin i galoppen och var lätt att korta och länga. Sedan när vi skulle sitta ner i traven så gick det inte så jättebra men vi ska boka tränare efter helgen så då får jag hjälp med det. Repetera, öva, träna, misslyckas, gör om. Det är så man lär sig. Jag själv har ju väldigt dåligt tålamod och blir lätt frustrerad så det är nått jag måste träna på. Vad måste ni träna på?
Har tyvärr inga bilder från det eftersom att jag inte hade någon som kunde fota men jag tänkte lägga upp lite bilder imorgon.
 
God natt :) //Nora
#1 - - Irma:

Jag har också (tyvärr) jättedåligt tålamod. Inte så mycket när jag rider i ridhus osv men om hästen inte lyssnar på mig på avtravningen på hemvägen när jag rider ut blir jag lätt frustrerad... ;)

Svar: :)
Nora Lund

#2 - - Anonym:

Jag har också as dåligt tålamod! Det kan se så lätt ut men när man väll sitter där i sadeln och hästen inte lyssnar är det inte så lätt längre ;)

Svar: Nej, hästar gör lite som dom vill :)
Nora Lund