Gin!

Hej, jag ska börja med att säga att jag är jättedålig på att hitta på rubriker, så de är inte alltid jätteroliga.. Men i alla fall, igår så åkte vi till Jällsjö och tränade på morgonen. Vi fortsatte att träna på balans, sits och följsamhet men i slutet tränade vi på bakdelsvändningar. Innan vi körde igång med bakdelsvändningarna tränade vi på att rida på en liten volt med en pall som mittpunkt och så skulle jag skritta runt den och ha samma avstånd till pallen hela varvet runt. Sen skulle han gå med både framben och bakben på samma linje. Svårare än vad det låter!! Några bakdelsvändningar blev ganska bra faktiskt! När jag skulle trava av honom så hade han ett jättehärligt steg och fin form, han blir så himla bra i formen när man tar igenom honom och rider sådär noggranna vägar som vi gjorde i volten. Ikväll ska ju jag rida Cimbus, vi får se hur det går! Går det bra så ska jag rida honom i DIV 3 och om vi ser att Cimbus inte är en häst för mig så får jag hitta en annan ponny att rida i DIV 3. Igentligen skulle jag inte rida trean men det blev så nu.. Jag skulle ha ridit Gin i DIV 1 men klubben fick inte ihop något lag tyvärr. Idag ska jag ta stallet och hästarna själv för mamma är på jobbet.



Här har vi en söt bild på lilla Tess som Linnea tagit! ( linneasward.blogg.se ) Hon bor hos dem över sportlovet som sällskap till Linneas häst Kalle. Tess är hans stora kärlek! :)

Hejdå! // Nora