Dag 1 - Praktik

Hejhej! Nu tänkte jag berätta lite om vad som hänt under den första dagen hos Emelie.
 
Jag kom dit ca åtta imorse och träffadd hennes två stall/hästskötare. De var två väldigt snälla och goa tjejer, tyckte om dem redan från första början faktiskt och det är alltid skönt. På fm fick jag rida en av deras kurshästar, en c-ponny (?) som hette Beauty. En väldigt fin ponny som hade lätt för det mesta och hon hade riktigt härligt steg. Red henne i ca 35 minuter samtidigt som Emelie red någon av sina. När hon var klar fick jag skritta av hästen som heter Miss Coppey. Sen var det mest stallsysslor fram till lunch. Jag halmade boxarna, sopade, putsade lite och så. Vid tolv åt vi lunch. Efter lunchen så fick jag longera en liten fyraåring. Jättesöt!! Hon var helvild och sprang bara och bockade hela tiden haha.   Dagen fortsatte med putsning, fix med vatten, och jag rullade upp massor med lindor. Innan jag gick till bussen pysslade vi lite med Emelies stjärnhäst Briman medans han stod i soariumet. Sjukt fint stall var det iallafall. Emelie åkte till Stockholm under fm för hon skulle ta flyget till London, men skötarna är där.
 
Kanske inte jätteintressanrant inlägg, och dagen lät säkert skittråkig men det har varit riktigt roligt så jag ser ifram emot imorgon!
#1 - - Irma:

Hej! Har skaffat ny blogg, kolla in den om du vill! :)